22 març, 2023

El gestor informàtic Tac Prod digitalitza i millora l’eficiència de diferents centres especials de treball de Catalunya

El software que permet organitzar la gestió de les brigades de feina dissenyat per l’empresa social de Sant Tomàs, Tac Osona, ja dona resposta a alguns dels centres especials de treball de Catalunya. Es tracta de TacProd, un programa web usable que, per una banda, permet planificar i controlar el temps i grau de compliment així com el nivell de servei de les feines compromeses, i per altra banda, a través del telèfon mòbil, saber les tasques a realitzar i validar les realitzades, introduir les incidències ocorregudes durant la prestació del servei i assignar recursos a cada ordre de treball.

Unes funcions que la directora de jardineria i neteja de LaFACT de Terrasa Marga Carceller destaca que els ha permès “digitalitzar tasques de les brigades, millorar l’organització interna i poder analitzar posteriorment la rendibilitat dels projectes”. Per Carceller, Tac Prod és un bon sistema que “permet prendre decisions estratègiques ja que disposem de barems i dades econòmiques”.

Des de CEO Maresme, el centre especial de treball de la Fundació Maresme, també han optat per Tac Prod. La directora de desenvolupament de negoci Carme Martí explica que esperen “millorar la productivitat, reduir costos operacionals, i millorar la planificació de les brigades en el dia a dia”. Martí coincideix amb Carceller en destacar l’accés que els garanteix el programa a dades de productivitat per “analitzar i millorar els serveis”.

 

“Dona resposta a les nostres singularitats”

L’ideòleg del programa i responsable del servei de neteja de la Fundació Tac Osona Josep Tarrés explica que el secret de l’accés a les dades es troba en el fet que aquest software incorpora tecnologia NFC i QR per agilitzar els processos a la vegada que permet integrar-se amb altres softwares per tal de no haver de duplicar la introducció de dades.

El centre especial de treball de la Fundació ASPROS també ha implementat Tac Prod per “disposar d’una major facilitat en la gestió de les brigades, un seguiment i control que permeti millorar la productivitat i finalment un avenç en la comptabilitat analítica per conèixer el rendiment de cada projecte” explica el seu director executiu Enric Herrera.

Tots coincideixen en dir que Tac Prod dona resposta a una situació que la resta d’aplicatius que utilitzaven no ho feien i és que “resol molts aspectes claus per una empresa social com és el fet que tenim treballadors i treballadores amb discapacitat en el nostre equip”, diu Carceller. Segons Herrera, el software vinculat a Sant Tomàs té en compte les capacitats del personal treballador que tenim i alhora les variacions normatives del sector. Finalment, Martí no dubta en dir que “no apostaríem per una eina estàndard ja que no té en compte les nostres particularitats i necessitats”.

Per Sant Tomàs aquesta iniciativa forma part del procés de digitalització de l’entitat que compta amb el suport de suport de l’obra social de la Fundació La Caixa, la Confederació Empresarial Espanyola d’Economia Social (CEPES) amb el Fons Social Europeu i de la Fundación ONCE.

També pot interessar-te...